Αρχική Ελλάδα ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ για την ΑΝΕΚ από τον ΜΑΡΙΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ και την SEAJETS

ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ για την ΑΝΕΚ από τον ΜΑΡΙΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ και την SEAJETS

131
0

Επανήλθε με νέα πρόταση προς τις πιστώτριες τράπεζες για την εξαγορά της ΑΝΕΚ η πλευρά της Seajets, συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου.

Η πρόταση είναι αυξημένη κατά 1 εκατ. ευρώ, από τα 82 στα 83 εκατ., όσον αφορά τα χρέη της ΑΝΕΚ που εμφανίζεται διατεθειμένη να αναλάβει, ωστόσο στη σχετική επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα αμφισβητεί τους λόγους απόρριψης της προηγούμενης.

Επιπλέον, δεν περιλαμβάνει βελτιωμένη προσφορά προς τους μετόχους της ΑΝΕΚ και εξακολουθεί να ζητάει δανεισμό από την Τράπεζα Πειραιώς για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά.

Αναλώνεται δε περισσότερο στην αντίκρουση των επιχειρημάτων των πιστωτών περί βιωσιμότητας της εναλλακτικής που ισχυρίζεται ότι προσφέρει και όχι στα σχέδιά της για την ΑΝΕΚ.

Υπενθυμίζεται πως οι τράπεζες απέρριψαν την προηγούμενη πρόταση ως υποδεέστερη σε σχέση με αυτήν της Attica Group, σημειώνοντας παράλληλα ότι εμφανίζει σημαντικά μεγαλύτερο κίνδυνο ολοκλήρωσης (execution risk), οπότε δεν αποτελεί βιώσιμη εναλλακτική λύση στην υπόθεση της ΑΝΕΚ.

Ειδικότερα, στην επιστολή της η πλευρά Ηλιόπουλου χαρακτηρίζει αόριστη και ατεκμηρίωτη, και απορρίπτεται δε παραχρήμα ως παντελώς αβάσιμη την εκτίμηση των τραπεζών ότι η αρχική πρόταση της Seajets εμφανίζει σημαντικά μεγαλύτερο κίνδυνο υλοποίησης.

Επίσης αναφέρει πως δεν έχει θέσει ως όρο για την αγορά της ΑΝΕΚ τη διενέργεια due diligence, όπως ανακριβώς αναφέρετε.

Επιπλέον χαρακτηρίζει αυθαίρετη την εκτίμηση των τραπεζών ότι η πρόταση της Seajets δεν λαμβάνει υπόψη τις σημαντικές ταμειακές ανάγκες της ΑΝΕΚ και μη τεκμηριωμένη τη θέση ότι η πρόταση της Seajets δεν πληροί τα απαραίτητα κριτήρια για να αποτελέσει αναλήψιμο πιστωτικό κίνδυνο.

Οσοι παρακολουθούν στενά την υπόθεση εντάσσουν τη βελτιωμένη προσφορά στο πλαίσιο της προσπάθειας που εκτιμούν ότι κάνει η πλευρά Ηλιόπουλου ώστε η Επιτροπή Ανταγωνισμού να μην αξιολογήσει τη συμφωνία απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την Attica ως διάσωση εταιρείας (failing firm) αλλά ως εξαγορά και ως εκ τούτου να επιβάλει όρους όπως η αποχώρηση από γραμμές ή και η πώληση πλοίων.

Η πρόταση της Seajets είναι αυξημένη κατά 1 εκατ. ευρώ, από τα 82 στα 83 εκατ., όσον αφορά τα χρέη της ΑΝΕΚ που εμφανίζεται διατεθειμένη να αναλάβει.

Συνεχίζει με την ίδια στρατηγική και, όπως και στην προηγούμενη επιστολή έτσι και στην τρέχουσα, δεν αναφέρει κάποιο επιχειρησιακό πλάνο για την ΑΝΕΚ, την ώρα που ένα από τα κριτήρια με τα οποία εξετάζεται η απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica είναι και το ευρέως νοούμενο δημόσιο συμφέρον και οι επιπτώσεις από μια κατάρρευση της κρητικής ακτοπλοϊκής, σχολιάζουν κύκλοι των πιστωτών.

Οι τρεις προϋποθέσεις υπό τις οποίες εξετάζεται η απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica, αυτές που την κατατάσσουν σε περίπτωση failing firm, είναι η προβληματική επιχείρηση να αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση, να μην υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό και, αν δεν πραγματοποιηθεί η απορρόφηση, η προβληματική επιχείρηση να παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.

Ηδη η επίσημη εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού κρίνει ότι υφίστανται και οι τρεις προϋποθέσεις και έχει παραπέμψει για την τελική έγκριση την υπόθεση στην ολομέλεια της επιτροπής, η οποία πρόκειται να συνεδριάσει στις 12 Ιουλίου.

Σε κάθε περίπτωση, αν τελικά ζητηθούν μέτρα όπως η αποχώρηση από γραμμές και η πώληση πλοίων από το ενιαίο σχήμα Attica – ΑΝΕΚ, τότε η Attica αναμένεται να αποσυρθεί από τη συμφωνία, αφού υπολογίζεται ότι τα οικονομικά μεγέθη της θα επηρεάζονταν αρνητικά σε μεγάλο βαθμό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Attica, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, έχει βγει στις αγορές διερευνώντας την προοπτική να ναυλώσει δύο μεγάλα πλοία τα οποία εκτιμάται ότι θα προσθέσει σε αυτά που η ίδια έχει και με την αναδιάταξη του στόλου της θα μπορούσε να υπερκαλύψει τη συνεισφορά της ΑΝΕΚ στην κοινοπρακτική λειτουργία τους στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης.

Επιπλέον, η Attica προ ημερών συμφώνησε να αγοράσει από το εξωτερικό και το οχηματαγωγό Clementine, ενώ απέκτησε αυτή την εβδομάδα και το ταχύπλοο επιβατηγό/οχηματαγωγό BORAQ (ex. Highspeed ΙΙΙ) σε δημοπρασία έναντι 2.410.000 ευρώ.

Αμφότερες οι εξελίξεις υποδεικνύουν ότι η Attica είναι έτοιμη να συνεχίσει την οργανική ανάπτυξή της ανεξαρτήτως των εξελίξεων στην ΑΝΕΚ.

Προηγούμενο άρθροΟΙ “ΒΙΚΙΝΓΚΣ” ΒΓΑΙΝΟΥΝ στο ΑΙΓΑΙΟ: ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ ΤΑΧΥΠΛΟΑ 1200 οι ΑΜΦΙΒΙΟΙ ΚΑΤΑΔΡΟΜΕΙΣ – ΑΠΟΣΒΟΛΩΜΕΝΟΙ οι ΤOYΡΚΟΙ (ΒINTEO)
Επόμενο άρθροΑΓΩΓΕΣ για τις ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ των ΕΜΒΟΛΙΩΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ – ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΔΥΟ ΔΙΚΕΣ στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ σε ΠΡΩΤΟ και ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ – ΣΤΟ ΕΔΩΛΙΟ οι ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ BIONTECH και της ASTRAZENECA