Αρχική Κόσμος ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ η ΘΑΛΑΣΣΟΤΑΡΑΧΗ στα ΝΑΥΛΑ των ΦΟΡΤΗΓΩΝ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ η ΘΑΛΑΣΣΟΤΑΡΑΧΗ στα ΝΑΥΛΑ των ΦΟΡΤΗΓΩΝ

59
0

Τις τελευταίες εβδομάδες ο σύνθετος δείκτης των φορτηγών πλοίων BDI έχασε σημαντικό έδαφος και έφτασε σε επίπεδα που είχαν καταγραφεί τελευταία το καλοκαίρι του 2020.

Οι αιτίες, σύμφωνα με τους μεσίτες, κρύβονται τόσο στην αύξηση στην παραγωγή σιτηρών, στα ψυχρά καιρικά φαινόμενα

που υποχωρούν στην Αμερική, στη μεγάλη αύξηση στην παραγωγή καλαμποκιού στην Κίνα, όσο και στο γιορτινό κλίμα της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς.

Οι επιδόσεις της αγοράς ξηρού χύδην παρέμειναν αρνητικές για άλλη μία εβδομάδα, με την επιβράδυνση τόσο των κινεζικών διακοπών όσο και των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος εν μέσω βροχοπτώσεων στη Βραζιλία να επιβαρύνει το κλίμα.

Ο BDI έκλεισε στις 721 μονάδες, μειωμένος κατά 200 μονάδες σε σύγκριση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

Ο μέσος όρος των κερδών του κλάδου συνέχισε να χάνει τη δύναμή του, καθώς κάθε ένεση νέων φορτίων αντιμετωπίζει μια πληθώρα διαθέσιμης χωρητικότητας.

Οι διακοπές του κινεζικού νέου έτους συνεχίζουν να επηρεάζουν τη συνολική ζήτηση του Ειρηνικού, ενώ οι έντονες βροχοπτώσεις στη Βραζιλία έχουν διαταράξει τις εργασίες, που οδηγούν σε επιβράδυνση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος.

Ως αποτέλεσμα, τα φορτηγά Capesize  έπεσαν λίγο πάνω από τα 6.500 δολ./ημέρα.

Τα πλοία Panamax Pacific αύξησαν τη δραστηριότητά τους λίγο πριν από την έναρξη των διακοπών και αυτό έδωσε στους ιδιοκτήτες την ευκαιρία να κλέψουν μερικούς πόντους, ωστόσο, με τις υπερατλαντικές τιμές μειωμένες, το συνολικό κλίμα ήταν συγκρατημένο.

Αντίστοιχα, για τα δεξαμενόπλοια, η ζήτηση για μεταφορείς αργού πετρελαίου παρέμεινε αδύναμη τις τελευταίες ημέρες, με τους ιδιοκτήτες να καταφέρνουν τελικά να αντισταθούν σε οποιαδήποτε περαιτέρω πτώση, εστιάζοντας τώρα στο τέλος του κινεζικού διαλείμματος που θα μπορούσε να δώσει ώθηση στη ζήτηση αργού.

Τα θετικά νέα για τα φορτηγά, αλλά και συνολικά την αγορά, έρχονται από τα ναυπηγεία. Η νεόδμητη δραστηριότητα στην αγορά ξηρού χύδην συνεχίζει να εντυπωσιάζει για άλλη μία εβδομάδα, με συνολικά δέκα παραγγελίες συν τέσσερις προαιρετικές συμφωνίες.

Η Algoma παρήγγειλε δύο αυτοεκφορτωμένα φορτηγά χύδην φορτίου 80.000 dwt με επιλογή για άλλα δύο στην τιμή περίπου 64 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα.

Επιπλέον, ο όμιλος Fujian Guohang παρήγγειλε τέσσερα πλοία συν δύο προαιρετικά bulker 73.800 dwt, ενώ η Yasa Shipping σύναψε συμφωνία με την COSCO Yangzhou για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων 63.600 dwt στην τιμή των 31,0 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα.

Στα εμπορευματοκιβώτια, η MSC έκανε μια παραγγελία-μαμούθ για δέκα πλοία των 11.400 teu με καύσιμο LNG, με κόστος σχεδόν 120 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Από την πλευρά του LNG, οι Έλληνες έχουν ισχυρή παρουσία με 5 νέες παραγγελίες.

Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου παρήγγειλε τρία πλοία μεταφοράς LNG 200.000 cbm, ενώ η Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη δήλωσε επιλογή για δύο 174.000 cbm για 261,3 εκατομμύρια δολάρια και 253 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα.

Γιατί δυσκολεύεται η ναυλαγορά των φορτηγών

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μειώνονται τα ναύλα, με τους αναλυτές να επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στις εξελίξεις γύρω από την παραγωγή σιτηρών.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η παραγωγή σιταριού θα αυξηθεί για το έτος 2022/2023, με την Ε.Ε. να αναμένεται να έχει υψηλότερες αποδόσεις και συνεπώς εξαγωγές, καθώς η Πρωτοβουλία για τα Σιτάρια της Μαύρης Θάλασσας κερδίζει σταδιακά έλξη.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η Ουκρανία έχει στείλει πάνω από 2 εκατομμύρια τόνους στην Ε.Ε.

Η Ρωσία αναμένει παραγωγή 91,0 mmt, 21% υψηλότερη από πέρυσι, ενώ η Ουκρανία αναμένει παραγωγή 21 mmt, η οποία θα είναι 36% χαμηλότερη από πέρυσι, ως αποτέλεσμα του πολέμου.

Την τελευταία εβδομάδα είδαμε τις ροές να αυξάνονται στο μέσο φορτίο, φτάνοντας σε ιστορικά υψηλά στους 47.046 τόνους.

Αυτό αντανακλάται και στις παγκόσμιες τιμές του σιταριού, με τις τιμές να πέφτουν σε όλες τις περιοχές.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το καιρικό φαινόμενο “La Nina” δείχνει σημάδια λήξης, κάτι που είναι καλά νέα για τους αγρότες και τους παραγωγούς και σημαίνει ότι αναμένεται μεγαλύτερη παραγωγή και από αυτό το μέρος του κόσμου.

Η Αργεντινή, ειδικότερα, αναμένει υψηλότερη απόδοση καλαμποκιού σε 52 mmt, η οποία θα είναι 5% υψηλότερη από πέρυσι, και η Βραζιλία προβλέπει 125 mmt για το 2022/2023, που είναι 8% υψηλότερη από πέρυσι.

Η ίδια τάση αναμένεται και για τη σόγια, καθώς η Αργεντινή αναμένει παραγωγή 45,5 χιλιοστών τόνους, αύξηση 4%.

Οι εκτιμήσεις για την παραγωγή σόγιας της Βραζιλίας δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητες, καθώς η πρόβλεψη του USDA για 153 χιλιοστά τόνους θα είναι ρεκόρ για τη χώρα.

Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, η Κίνα αναμένει παραγωγή-ρεκόρ για καλαμπόκι και σόγια, με 277,2 mmt (+2% από πέρυσι, 6% πάνω από τον μέσο όρο της πενταετίας) και 20,3 mmt (+24% από πέρυσι, 19% πάνω από τα 5 – μέσος όρος έτους) αντίστοιχα.

Και τα δύο είναι αποτέλεσμα ευνοϊκών συνθηκών καλλιέργειας και κυβερνητικών κινήτρων προς τους αγρότες.

Φαίνεται ότι το σχέδιο να γίνει η Κίνα αυτάρκης όσον αφορά τις ανάγκες σόγιας λειτουργεί μέχρι στιγμής. Πέρυσι η χώρα μείωσε τις εισαγωγές σόγιας τόσο από τη Βραζιλία όσο και από τις ΗΠΑ, 6% σε 54,4 mmt και 10% σε 29 mmt αντίστοιχα.

Αξίζει να ερευνηθεί εάν η χώρα θα συνεχίσει να εισάγει τις ποσότητες όπως έκανε στο παρελθόν από την Αμερική ή θα συνεχιστεί η τάση, αναγκάζοντας τους εξαγωγείς να βρουν νέους προορισμούς για το εμπόρευμα και διαμορφώνοντας το εμπόριο αυτών των σιτηρών από εδώ και στο εξής.

Προηγούμενο άρθροO ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΣ…
Επόμενο άρθροΠΤΩΣΗ ΦΑΝΤΟΜ στην ΑΝΔΡΑΒΙΔΑ: ΟΛΟ το ΒΡΑΔΥ θα ΣΥΝΕΧΙΣΤΟΥΝ οι ΕΡΕΥΝΕΣ για τον ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ του ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ – ΝΕΚΡΟΣ ο ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ