Μέχρι σήμερα, ο σχεδιασμός για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα στη Θεσσαλία θύμιζε περισσότερο «σπασμένο τηλέφωνο» μεταξύ Μαξίμου, Υπουργείου και Αγροτών, με την Περιφέρεια σε ρόλο απλού παρατηρητή ή πυροσβέστη κατόπιν εορτής.
Αυτή την παγιωμένη –και αποτυχημένη– κατάσταση έρχεται να ανατρέψει συθέμελα ο Δημήτρης Κουρέτας.
Για πρώτη φορά, η Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν περιμένει παθητικά τις εξελίξεις, αλλά βγαίνει μπροστά.
Μετατρέπεται στον συνεκτικό και συνδετικό κρίκο που έλειπε απελπισμένα από την ύπαιθρο, ενώνοντας τους αγροτικούς φορείς απευθείας με τα κέντρα λήψης αποφάσεων, μετατρέποντας τα αιτήματα σε ώριμες, χειροπιαστές θεσμικές προτάσεις.
«Με την εμπιστοσύνη προς τους θεσμούς να αποτελεί κεντρικό διακυβεύμα, η Περιφέρεια Θεσσαλίας αναλαμβάνει πλέον τον ρόλο του κρίσιμου θεσμικού εγγυητή», διαμηνύει με νόημα ο Περιφερειάρχης.
Λίγο από παρασκήνιο;
Ο Κουρέτας ξέρει καλά ότι ο παραγωγικός κόσμος της Θεσσαλίας, ειδικά μετά τις πρόσφατες βιβλικές καταστροφές, είναι καχύποπτος με τις υποσχέσεις των «Αθηνών».
Επιλέγοντας να γίνει ο ίδιος ο «Θεσμικός Εγγυητής», παίρνει πάνω του το παιχνίδι.
Δεν κάνει απλή διαχείριση· ασκεί πολιτική με εκτόπισμα, δείχνοντας ότι η Περιφερειακή Αρχή μπορεί και πρέπει να είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής της επόμενης μέρας.
Αν μη τι άλλο, μια κίνηση ματ που αλλάζει τις ισορροπίες και αναγκάζει το κεντρικό κράτος να ακούσει τη Θεσσαλία με τους δικούς της όρους.
Γιώργος Κουμιώτης






