Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Όπως είχε υποσχεθεί, η Ferrari αποκάλυψε το απόγευμα της Τρίτης την τελευταία προσθήκη στη γκάμα της. Ονομάζεται Amalfi και είναι ένα τετραθέσιο κουπέ που προορίζεται να αντικαταστήσει την απερχόμενη Roma, χρησιμοποιώντας σε μεγάλο βαθμό παρόμοια σχεδίαση.
Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει ένα νέο μπροστινό τμήμα, που το εναρμονίζει περισσότερο με τη νέα εταιρική εμφάνιση της εταιρείας, καθώς και ένα έντονα αναθεωρημένο εσωτερικό, την ώρα που στο πίσω μέρος υπάρχουν νέα φώτα και καμπυλόγραμμη σχεδίαση. Παράλληλα ο twin-turbo V8 εξακολουθεί να είναι παρών αλλά αποδίδοντας περισσότερη ισχύ.
Η μεγαλύτερη αλλαγή έρχεται στο εσωτερικό, όπου η Ferrari έχει εγκαταλείψει τα εξοργιστικά δύσκολα κουμπιά του τιμονιού που ενεργοποιούνται με την αφή, για φυσικά μπουτόν. Ακόμα καλύτερα, το κουμπί εκκίνησης με δυνατότητα αφής έχει αφαιρεθεί υπέρ ενός πραγματικού κουμπιού, τοποθετημένου στην αριστερή πλευρά και κατασκευασμένου από τιτάνιο. Ποιος λέει ότι η Ferrari δεν ακούει όταν οι πελάτες της εκφράζουν τις ανησυχίες τους;
Κάτω από το καπό, η Amalfi διαθέτει την τελευταία εξέλιξη του κινητήρα V8 διπλού turbo 3,9 λίτρων της εταιρείας. Αποδίδει 640 ίππους και 760 Nm ροπής. Αυτή είναι μια αύξηση 20 ίππων και επιτρέπει στο μοντέλο να επιταχύνει από τα 0 στα 100χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα, πριν φτάσει την τελική ταχύτητα των 320χλμ./ώρα. Αυτό καθιστά το αυτοκίνητο ένα δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερο από τον προκάτοχό του, αν και η τελική ταχύτητα παραμένει αμετάβλητη.
Η Ferrari δήλωσε ότι ο κινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένους υπερσυμπιεστές, ειδικούς αισθητήρες πίεσης για κάθε συστοιχία κυλίνδρων και μια κόκκινη γραμμή που έχει αυξηθεί στις 7.600 στροφές ανά λεπτό. Σε αυτά προστίθενται μια νέα μονάδα ελέγχου του κινητήρα, ένα επανασχεδιασμένο μπλοκ και ελαφροί εκκεντροφόροι. Ο κινητήρας συνδέεται με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Έχει «βελτιστοποιηθεί περαιτέρω με μια ισχυρότερη μονάδα ελέγχου και βαθύτερη ενσωμάτωση με το λογισμικό του κινητήρα, βελτιώνοντας την ομαλότητα και την ταχύτητα των αλλαγών».
Στην Amalfi υπάρχουν επίσης δεκάδες νέες τεχνολογίες. Οι οδηγοί πιθανότατα θα λατρέψουν το νέο σύστημα brake-by-wire της Ferrari, δανεισμένο από την 296 και την 12Cilindri, όταν ελέγχουν το αριστερό πεντάλ. Παράλληλα υπάρχει μια ενεργή αεροτομή πίσω που ανεβαίνει σε υψηλή ταχύτητα για να βελτιώσει τη σταθερότητα αλλά και το λογισμικό Side Slip Control 6.1 της Ferrari, το οποίο λειτουργεί ως κεντρικό σύστημα ελέγχου με απόλυτο στόχο την μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κάθε πιθανό σενάριο.
Οι πρώτες Ferrari Amalfi θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής στο τέλος του έτους, με την τιμολόγηση ακόμα να είναι μυστικό.