Ελλάδα

Τα Νέα της Πιάτσας #466


Παρατηρείται κυρίως τις ημέρες του μεγάλου μας αγώνα που μετράει στο WRC, κάποιοι θεατές, μιμητές των οδηγών που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, να το παίζουν …θεοί. Προσπαθούν να μιμηθούν αυτούς που όχι μόνο είναι καταξιωμένοι επαγγελματίες οδηγοί αγώνων αλλά έχουν αυτοκίνητα που κοστίζουν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Πρώτον να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους και δεύτερον να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή άλλων οδηγών η πεζών που δεν τους φταίνε σε τίποτα.

Από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου η Ελλάδα ζει σε έναν άλλο ρυθμό. Λογικό είναι αφού 69 πληρώματα από 31 διαφορετικές χώρες συμμετέχουν στον 7ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA.

 

Όσοι αγαπούν τα ράλλυ θα πρέπει να σεβαστούν τον εθνικό μας αγώνα που μετράει στο WRC. Δεν πρέπει να έχουμε ατυχήματα στους δρόμους. Η Τροχαία θα είναι σε επιφυλακή και τα ραντάρ σε πλήρη ετοιμότητα. Μην το ξεχνάτε. Όπως όλοι οι Ευρωπαίο σέβονται τον ΚΟΚ έτσι θα πρέπει να τον σεβόμαστε και εμείς. Όλοι. Χωρίς διακρίσεις.

Θα πρέπει ακόμη να διευκρινίσουμε ότι και οι αγωνιζόμενοι όταν βγαίνουν από την ειδική διαδρομή μέχρι να πάνε στην επόμενη Ε.Δ, κινούνται στο δρόμο σύμφωνα με τους κανόνες και τα όρια που ορίζει κάθε χώρα.

Κάτι άλλο που το τονίζουμε και πρέπει να το θυμόσαστε όσοι θα πάρετε τα βουνά για να παρακολουθήσετε τις προσπάθειες των οδηγών του WRC στις ειδικές διαδρομές.

Πειθαρχήστε στις υποδείξεις των κριτών. Όλοι θέλουν να γίνει ο αγώνας και να μην ακυρωθεί κάποια ειδική διαδρομή. Σκεφθείτε ότι αρκετές παρέες θα διανυκτερεύσουν στα βουνά για να δουν τις πρωινές ειδικές. Κάποιοι θα στήσουν σκηνές και κάποιοι θα κοιμηθούν μέσα στα αυτοκίνητά τους. Θα είναι κρίμα ο υπεύθυνος ασφαλείας να ακυρώσει την ειδική που έχετε πάει τρεις και τέσσερις ώρες πριν ξεκινήσει επειδή κάποιοι ξερόλες κάνουν τα δικά τους.

Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που φτάνουν την τελευταία στιγμή στις ειδικές με αυτοκίνητα τύπου τζίπ και με κίνηση στους 4 τροχούς. Θα ακούσετε αρκετούς να λένε ότι έφθασαν από κάποια «κοπάνα». Είναι καρόδρομοι και δεν ενδείκνυνται για Ι.Χ.

Αυτοί βλέπουν τα 15 πρώτα πληρώματα και μετά αποχωρούν μέσα από δασικούς δρόμους για να προλάβουν κάποια άλλη Ε.Δ

Κατά την άποψή μας και από τη στιγμή που υπάρχουν δύο περάσματα από κάθε ειδική καλό θα είναι να έχετε εφοδιαστεί φαγητό και νερό για να παρακολουθήσετε τη διαδρομή και στο δεύτερο πέρασμα από κάποια άλλη γωνία. Πειθαρχήστε στις υποδείξεις των υπευθύνων και θυμηθείτε ότι πάνω από όλα προέχει η ασφάλεια των θεατών. Αν αγαπάτε τους αγώνες δείξτε τον καλό σας εαυτό και ταυτόχρονα το παράδειγμα για ασφαλή οδήγηση. Πρόκειται για την ασφάλεια όλων.

Ο νέος ΚΟΚ είναι σε πλήρη ισχύ. Όσοι οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, δεν σταματούν στο ΣΤΟΠ η παραβιάζουν ερυθρό σηματοδότη θα τιμωρούνται αυστηρότατα. Τα όρια ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές άλλαξαν. Όρια υπάρχουν και σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους εκτός κατοικημένων περιοχών. Η μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη έχει εφαρμοσθεί και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης με μεγάλη επιτυχία. Μειώθηκαν τα τροχαία ατυχήματα. Ας ελπίσουμε ότι θα τηρηθούν οι νέοι κανονισμοί και στην Ελλάδα. Κρίμα είναι να καταφθάνουν ηλεκτρονικά τα πρόστιμα.

Ο Μάιος σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, έκλεισε με άνοδο +13.91% στις νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Στα επιτελεία των αντιπροσωπειών τα χαμόγελα επέστρεψαν και όλοι βλέπουν το πρώτο εξάμηνο του 2025 να είναι θετικό σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η Toyota, η Peugeot και η Hyundai είναι οι τρείς εταιρίες με τα μεγαλύτερα ποσοστά στις ταξινομήσεις. Η επόμενη τριάδα που ακολουθεί είναι η Suzuki, η Opel και η Citroen. Μέχρι και το τέλος Μαΐου φέτος ταξινομήθηκαν 15.673 νέα αυτοκίνητα ενώ το 2024 ταξινομήθηκαν 13.760.

Αύριο, Τρίτη ( 24 Ιουνίου) , η Geely κάνει στην Ελλάδα την πρώτη επίσημη παρουσίαση. Οι υπεύθυνοι της εταιρίας στη δημοσιογραφική παρουσίαση θα αποκαλύψουν το ολοκαίνουργιο Geely EX5, που είναι το πρώτο μοντέλο της Geely που έφθασε στην ελληνική αγορά, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση. Η Geely είναι κινέζικη εταιρία. Θεωρείται ότι είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως που δίνει έμφαση στην καινοτομία, στην ποιότητα και στην βιώσιμη ανάπτυξη.

Το γερμανικό περιοδικό Die Reifentester έκανε και φέτος το καθιερωμένο τέστ ελαστικών διαστάσεων 225/40R18. Κορυφαίοι κατασκευαστές όπως η Continental, η Bridgestone, η Michelin, η Kumho και η Goodyear πήραν μέρος στο εξαντλητικό τέστ. Τρείς διαφορετικές εταιρίες ( Continental , Bridgestone Kumho) ισοβάθμησαν. Το ECSTA Sport PS 72 εντυπωσίασε κυρίως με την απόδοσή του στη δοκιμή φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα, με απόσταση ακινητοποίησης στα 23,07 μ., από τα 80 χλμ/ώρα, το οποίο ήταν και το καλύτερο αποτέλεσμα της δοκιμής. Μαζί με το Continental Sport Contact 7, ήταν τα μόνα ελαστικά που απέσπασαν τη βαθμολογία “Πολύ Καλό” στον χειρισμό σε βρεγμένο δρόμο. Επίσης, διακρίθηκε και σε στεγνό οδόστρωμα, λαμβάνοντας και πάλι την βαθμολογία “Πολύ Καλό”, δίπλα σε τρεις premium μάρκες.

 



zougla.gr