Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Έχει περάσει σχεδόν μια δεκαετία από τότε που η Volvo διέκοψε την παραγωγή του XC70 για να δώσει τη θέση της στο V60 Cross Country. Το μοντέλο όμως επιστρέφει, και όπως επιβάλλουν τα θέλω της εποχής, όχι ως ένα νέο wagon. Αντ’ αυτού, η μάρκα που ανήκει στην Geely λανσάρει το πολλοστό SUV της στην Κίνα αργότερα φέτος, το οποίο ενδεχομένως θα φτάσει και σε άλλες μεγάλες αγορές. Όπως υποδηλώνει το όνομα, θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το XC60, προσφέροντας μια πιο ευρύχωρη καμπίνα.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών της Volvo αυξήθηκαν κατά 11% μέχρι τον Απρίλιο, φτάνοντας τις 56.722 μονάδες και η εταιρία θέλει να τις πολλαπλασιάσει με το νέο XC70, που θα προσφέρει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, κοντά στα 200χλμ.
Η αναφερόμενη αυτονομία των 200χλμ. για το XC70 προέρχεται από τον υπερβολικά αισιόδοξο κύκλο δοκιμών CLTC της Κίνας, οπότε τα στοιχεία των EPA και WLTP θα είναι σημαντικά χαμηλότερα. Ακόμα κι έτσι, η Volvo λέει ότι πρόκειται για το πρώτο PHEV μεγάλης αυτονομίας, που κατέστη δυνατό χάρη στην επεκτάσιμη αρχιτεκτονική SMA (Scalable Modular Architecture), η οποία υποστηρίζει επίσης γρήγορη φόρτιση.
Μεγαλύτερη μπαταρία ή range extender βενζινοκινητήρας;
Το XC70 θα μπορούσε να διαθέτει μια πολύ μεγαλύτερη μπαταρία από το πακέτο των 18,8 kWh του XC60 ή θα μπορούσε να ακολουθήσει τη λογική range extender όπου ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Αυτό το νέο σύστημα κίνησης προέρχεται από την Horse, μια κοινοπραξία μεταξύ της Geely και της Renault. Υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 200 χιλιομέτρων από μια μπαταρία περίπου στο μισό μέγεθος από αυτή ενός EV.
Η Volvo θα αποκαλύψει επίσημα το ανανεωμένο XC70 τους επόμενους μήνες.