Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τι κι αν σύσσωμη η αυτοκινητοβιομηχανία βαδίζει προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, η Mercedes-AMG υπενθυμίζει σε όλους ότι ο V8 έχει ακόμα πολλά να δώσει. Η γερμανική μάρκα δέχτηκε πολλά πυρά επειδή μετέτρεψε την C63 σε ένα τετρακύλινδρο υβριδικό σύνολο και συνέχισε να ταράζει τα νερά όταν επιβεβαίωσε ένα ζευγάρι EV υψηλής απόδοσης έτοιμο για την παραγωγή. Ωστόσο, οι λάτρεις των θερμικών κινητήρων θα χαρούν να ακούσουν ότι οι V8 της AMG που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε δεν πρόκειται να πάνε πουθενά, τουλάχιστον προς το παρόν.
Σύμφωνα με το αφεντικό της AMG, Michael Schiebe, υπάρχει ακόμα μέλλον για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, εν μέρει χάρη στα παραθυράκια του νόμου. Με την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση να μην τίθεται σε ισχύ πριν από το 2035 και χωρίς να υπάρχει σταθερό όριο ICE στις ΗΠΑ, υπάρχουν «μερικά χρόνια μπροστά μας με τους V8», λέει.
Σε νέα του συνέντευξη, ο Schiebe εξήγησε ότι ο V8 επόμενης γενιάς θα μπορούσε να βρει το δρόμο του σε πολλά μελλοντικά μοντέλα. Αυτό άνοιξε την πόρτα σε εικασίες, κάποιες ελπιδοφόρες, κάποιες άγρια αισιόδοξες, ότι ο κινητήρας θα μπορούσε να επιστρέψει ακόμα και σε μια ανανεωμένη έκδοση της C63.
«Βρισκόμαστε στη μέση της ανάπτυξης της επόμενης γενιάς του V8 ο οποίος θα ταίριαζε ιδανικά τόσο σε υπάρχοντα μοντέλα της γκάμας όσο και σε μελλοντικά».
Η εταιρεία αναπτύσσει τον κινητήρα για να συνεργαστεί με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt που θα προσθέσει επιπλέον ισχύ και καλύτερη απόδοση καυσίμου. Ο Schiebe ενίσχυσε την ιδέα ότι η AMG δεν θα προχωρήσει σε πλήρη υβριδισμό με αυτόν τον κινητήρα, λέγοντας: «δεν χρειάζεται απαραίτητα να προχωρήσουμε τόσο πολύ στην υβριδοποίηση», γεγονός που υποδηλώνει ότι αυτός ο νέος V8 θα παραμείνει πιο κοντά στις ρίζες του από ό,τι φοβόντουσαν κάποιοι.
Έτσι, ενώ το μέλλον της AMG είναι αναμφίβολα ηλεκτρικό, ο V8 δεν πάει πουθενά.