Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Κίνα κυριαρχεί στο παιχνίδι των ηλεκτρικών, αλλά δεν εγκαταλείπει ακόμη τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Great Wall Motor αποκάλυψε πρόσφατα έναν διπλό turbo V8 κινητήρα 4λίτρων ενώ αναπτύσσει επίσης έναν εξακύλινδρο ντίζελ 3λίτρων. Στην κορυφή της γκάμας της θα βρίσκεται ένα supercar, το οποίο η GWM ισχυρίζεται ότι αναπτύσσει τα τελευταία πέντε χρόνια. Αν και η εταιρεία είναι ουσιαστικά άγνωστη στον κόσμο των αυτοκινήτων επιδόσεων, έχει στο στόχαστρό της τη Ferrari.
Σε μια συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Weibo της Κίνας, ο Chief Technology Officer της αυτοκινητοβιομηχανίας ισχυρίστηκε με τόλμη ότι το μυστήριο σπορ αυτοκίνητο θα είναι καλύτερο από μια Ferrari. Ωστόσο ο Wu Huixiao παραδέχτηκε επίσης ότι η GWM μαθαίνει από τους αντιπάλους της στη φιλόδοξη προσπάθειά της να ξεπεράσει την ιταλική μάρκα. Ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων θα ήταν μια σημαντική καμπή για μια εταιρεία που είναι περισσότερο γνωστή για τα φορτηγά και τα SUV της.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με έναν Κινέζο blogger, ο Wu αποκάλυψε ότι η GWM έφερε έναν ειδικό του Nürburgring στην Κίνα για να αποκτήσει γνώσεις σχετικά με την απαιτητική γερμανική πίστα. Ωστόσο, η ανάπτυξη δεν ήταν χωρίς εμπόδια. Ο Wu αναγνώρισε προβλήματα με την παραγωγή του σκελετού από ανθρακονήματα και είπε ότι η μείωση του κόστους παραμένει πρόκληση, κάτι που είναι ένας από τους λόγους που το έργο δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί επίσημα, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη πέντε χρόνια.
Η αναφορά της SF90 Stradale της Ferrari υπονοεί ότι το νέο μοντέλο της GWM πιθανότατα θα είναι επίσης ένα plug-in υβριδικό. Η Κίνα διαθέτει ήδη ένα αυξανόμενο τμήμα πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδόσεων, συμπεριλαμβανομένων των BYD Yangwang U9 και GAC Aion Hyper SSR. Για να ανταγωνιστεί τόσο τους εγχώριους όσο και τους διεθνείς αντιπάλους, ο Wu ισχυρίστηκε ότι η GWM «πρέπει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που θα ανεβάσει την αδρεναλίνη, θα προκαλέσει έκρηξη ντοπαμίνης».
Ωστόσο, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο καταλήξει να είναι πιο γρήγορο και πιο προσιτό, δεν θα φέρει το κύρος κάτι από το Maranello.
Και πάλι, αυτό μπορεί να μην έχει μεγάλη σημασία στη σημερινή κινεζική αγορά, όπου οι τοπικές μάρκες κερδίζουν έδαφος προσφέροντας ηλεκτρικά με μεγαλύτερη αυτονομία, συχνά σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές από τις δυτικές εναλλακτικές.