Αντί να προσπαθήσει να υλοιποιήσει ένα σχεδόν έτοιμο από μελέτες σύγχρονο λιμάνι, “καρατόμησε” τον Λιμενάρχη – Τί αποκάλυψε ο πρώην Δήμαρχος στο Radio Marconi 96,1 F.M. του Βόλου;
Και μπορεί ο υπουργός Κικίλιας, σε μία κίνηση εντυπωσιασμού να “καρατόμησε” τον Λιμενάρχη Αλοννήσου, λες κι ευθύνονταν εκείνος για το γεγονός ότι κόπηκε ο κάβος του «SPEED RUNNER JET2» λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών, ο πρώην Δήμαρχος Αλοννήσου Πέτρος Βαφίνης, μιλώντας στο Radio Marconi 96,1 F.M. του Βόλου και στην εκπομπή του Γιώργου Κουμιώτη, αποκάλυψε τα εξής:
“Είμαστε αποκλεισμένοι, ακόμα και όταν δεν υπάρχει απαγορευτικό. Αν θέλουμε να δώσουμε λύση και να νιώσουν οι κάτοικοι ασφάλεια, θα πρέπει να κάνουμε ασφαλείς λιμενικές υποδομές. Σε συνεργασία και με τους επιστήμονες αλλά και με τους πλοιάρχους που έρχονται εδώ και χρόνια στο νησί, έχουμε κάνει με τα λίγα χρήματα που διαθέταμε, με δικούς μας πόρους ως δήμος, καταφέραμε και εκπονήσαμε 14 μελέτες για να φτάσουμε στην οριστική μελέτη. Με τη συμβολή τους, επιβεβαιώθηκε ότι η τοποθεσία Σπαρτίνες αποτελεί την πλέον κατάλληλη επιλογή για ένα ασφαλές και βιώσιμο λιμάνι στην Αλόννησο. Συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του 2023 έχουν εκπονηθεί ή βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης οι εξής 14 κρίσιμες μελέτες που διασφαλίζουν την κατασκευή του λιμένα:
- Προμελέτη για την κατασκευή λιμένα στον όρμο Σπαρτίνες.
- Υποθαλάσσιο γεωερευνητικό πρόγραμμα με εφαρμογή μετρήσεων sub bottom profiler στη θέση κατασκευής του λιμενικού έργου.
- Ακτομηχανική Μελέτη λιμενικών έργων.
- Τοπογραφική Μελέτη προσδιορισμού αιγιαλού – παραλίας στη θέση Σπαρτίνες.
- Ολοκληρωμένη Γεωλογική Μελέτη για την κατασκευή λιμένα.
- Γεωερευνητικές εργασίες για την κατασκευή λιμένα.
- Περιβαλλοντική Μελέτη – Προέγκριση – Χωροθέτηση λιμένα.
- Μελέτη Σκοπιμότητας για την κατασκευή λιμένα.
- Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τη διάνοιξη οδού προς τον όρμο Σπαρτίνες.
- Μελέτη Οδοποιίας για την πρόσβαση στον όρμο Σπαρτίνες.
- Τοπογραφική Μελέτη σύνταξης κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων πράξεων αναλογισμού, τακτοποίησης και προσκύρωσης για τη δημιουργία του λιμανιού και των συνοδών έργων (σε εξέλιξη).
- Μελέτη προσομοίωσης κυματικής διείσδυσης για την κατασκευή του λιμένα.
- Ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη για την κατασκευή λιμένα.
- Οριστική Μελέτη Λιμενικών Έργων για την κατασκευή του λιμένα.
Το έργο είναι ώριμο. Πολλές μελέτες μπορεί να χρειάζονται επικαιροποίηση, αλλά η τεχνική βάση υπάρχει και δεν ξεκινάμε από το μηδέν.
Παρά τα εμπόδια, την απουσία χρηματοδοτήσεων λιμενικών έργων επί σειρά ετών, υπήρξαν θετικές εξελίξεις. Σε δύο προσωπικές μου συναντήσεις με τον Πρωθυπουργό – τόσο στον Βόλο όσο και στο Μέγαρο Μαξίμου – τέθηκε το θέμα του λιμανιού, και στην τελευταία εξαγγέλθηκε επισήμως η κατασκευή του νέου λιμένα στον όρμο Σπαρτίνες.
Δυστυχώς, η σημερινή δημοτική αρχή φαίνεται να μην υποστηρίζει αυτήν την προσπάθεια, εγκλωβισμένη ίσως σε υποσχέσεις εξωτερικών παραγόντων, οι οποίοι αντιτίθενται στην επιλογή των Σπαρτίνων. Επιπλέον, παραπλανεί τους δημότες, παρουσιάζοντας ως «επικείμενο έργο» μία παρέμβαση στον εξωτερικό ντόκο, η οποία ουδεμία σχέση έχει με την επίλυση του μείζονος προβλήματος της λιμενικής υποδομής και φυσικά καμία επιπρόσθετη ασφάλεια!!!!
Καλώ τον Υπουργό Ναυτιλίας:
1. Να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια που αφορούν τη χωροθέτηση.
2. Να στηρίξει τη χρηματοδότηση του έργου, όπως έχει ήδη εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός.
Η μη υλοποίηση του νέου λιμένα στις Σπαρτίνες θα αποτελέσει ένα ακόμα τραγικό λάθος εις βάρος της ανάπτυξης και των επόμενων γενεών της Αλοννήσου”.