Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Αν και έχει πάνω από δύο δεκαετίες που έχει αποσυρθεί, όλα δείχνουν πως σύντομα το Yugo επιστρέφει. Ενώ θα είναι λίγο διαφορετικό από το πρωτότυπο, θα παραμείνει προσιτό και θα μπορούσε να είναι ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα του είδους του, που πωλούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το αρχικό Yugo είναι ένας… αντιήρωας στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ποτέ δεν κατασκευάστηκε για να είναι το ταχύτερο, το ομορφότερο ή το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο, αλλά δεν χρειαζόταν να είναι. Ήταν λειτουργικό, ήταν πρακτικό, και πάνω απ’ όλα, ήταν φθηνό. Παρόλο που δεν έχουμε ακόμα ιδέα για το πώς θα είναι η τιμολόγηση αυτής της σύγχρονης εκδοχής, οι λεπτομέρειες που έχουμε ακούγονται πολύ καλές.
Σχεδιασμένο από τον Darko Marčeta και με επικεφαλής τον καθηγητή Dr. Aleksandar Bjelić από τη Γερμανία, το νέο Yugo έχει μια σαφώς boxy, κλασική εμφάνιση. Η εταιρεία παρουσίασε το νέο Yugo σε μικρή κλίμακα, σήμερα στο Car Design Event (CDE) στο Μόναχο.
Το μοντέλο διαθέτει τρίθυρη διάταξη, φαρδύ, επίπεδο προφίλ και πίσω μέρος με λεπτή κλίση. Μοιάζει πολύ με τα σχεδιαστικά σκίτσα που είδαμε νωρίτερα φέτος, αποτυπώνοντας αυτή τη ρετρό γοητεία με σύγχρονες πινελιές.
Το καλύτερο από όλα όμως είναι πως το αυτοκίνητο “θα λανσαριστεί με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα διατίθενται τόσο χειροκίνητο όσο και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις είναι πιθανές, καθώς και διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος”.
Η μεγάλη αποκάλυψη του μοντέλου, δεν αναμένεται πριν από το 2027.