Ελλάδα

«Τρικυμία» στο Αιγαίο με τα έκτακτα δρομολόγια των πλοίων


Έντονος ανταγωνισμός έχει ξεσπάσει στο Αιγαίο και ειδικότερα στις Κυκλάδες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού που θα περάσει τις ημέρες του Πάσχα στα νησιά.

Ειδικότερα για τη Νάξο,  την Πάρο και τη Σύρο, η κίνηση είναι τεράστια με τα πλοία να σημειώνουν 100% πληρότητα. Οπότε αναμένεται τα τρία αυτά νησιά να «βουλιάξουν» από κόσμο το Πάσχα.

Όμως το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην επιστροφή των εκδρομέων τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Τετάρτη, όπου κι εκεί η πληρότητα είναι ήδη στο 100%  και το ερώτημα που τίθεται είναι, πως θα καταφέρουν οι ταξιδιώτες να επιστρέψουν στην Αθήνα, όταν δεν υπάρχει εισιτήριο ούτε για δείγμα.

Η λύση, όπως είναι λογικό, είναι να δρομολογηθούν επιπλέον πλοία, ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι εκδρομείς του Πάσχα.

Δικαίως οι επαγγελματίες, οι ναυτικοί πράκτορες, αλλά και οι τοπικοί άρχοντες των Κυκλάδων, ζήτησαν από τις ναυτιλιακές εταιρίες να προγραμματίσουν έκτακτα δρομολόγια, τόσο τη Μεγάλη Πέμπτη, όσο και την Δευτέρα του Πάσχα.

Στο αίτημα αυτό, ανταποκρίθηκε άμεσα η SEA JETS, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων πλοίων και «άνοιξε» θέσεις στα έκτακτα δρομολόγια  επιστροφής από τις Κυκλάδες. Η παραπάνω εταιρία, όπως ήταν φυσικό, έβαλε πάνω από τις «κόντρες» περί ανταγωνισμού, το δημόσιο συμφέρον και ιδιαίτερα το συμφέρον των πολιτών.

Η πρωτοβουλία αυτή, αν και επιβεβλημένη για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες, προκάλεσε την αντίδραση άλλων ναυτιλιακών εταιριών κι εν προκειμένω, της ATTICA GROUP,  η οποία έκανε καταγγελία, στο υπουργείο Ναυτιλίας, ζητώντας μάλιστα, όχι μόνο να ακυρωθούν τα έκτακτα δρομολόγια, αλλά και να επιβληθεί πρόστιμο στη SEA JETS.

Όπως είναι φυσικό, εάν συμβεί κάτι τέτοιο θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους επιβάτες, οι οποίοι θα ταλαιπωρηθούν για να επιστρέψουν στην Αθήνα.

Επίσης, όπως έγινε γνωστό, η SEA JETS, προβλέποντας εγκαίρως την μεγάλη έξοδο του Πάσχα προς τις Κυκλάδες, εδώ και μέρες, είχε αιτηθεί τα επιπλέον δρομολόγια στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και αναμένονται να εγκριθούν.

Είναι γεγονός, ότι πρωτεύοντα ρόλο δεν έχει τόσο η διαμάχη κάποιων, όσο η εξυπηρέτηση και οι ανάγκες χιλιάδων πολιτών κι επαγγελματιών. Και όχι μόνο αυτό: Οι πολίτες προφανώς και έχουν απαίτηση να ενημερωθούν εγκαίρως για τις διαθέσιμες θέσεις, για να πράξουν αναλόγως με την κράτηση τους και να προγραμματίσουν απροβλημάτιστα την ομαλή μετάβαση στους προορισμούς τους, αλλά και την επιστροφή τους.

Γιατί ο ρόλος της ακτοπλοΐας δεν είναι μόνο τα κέρδη, αλλά η εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών και του δημοσίου συμφέροντος.



zougla.gr