Ελλάδα

Με οριακή άνοδο έκλεισαν οι ταξινομήσεις του Μαρτίου


Ο τρίτος μήνας του χρόνου έφερε την αισιοδοξία στις ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων. Μετά τον Ιανουάριο που η πτώση ήταν -16.4% και τον Φεβρουάριο που ή πτώση έφθασε το -14.3% ήρθαν τα χαμόγελα. Ο Μάρτιος έκλεισε με μικρή άνοδο της τάξεως του +2.1%. Τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι είχαν ταξινομηθεί 12.465 αυτοκίνητα ενώ φέτος οι ταξινομήσεις έφθασαν τις 12.727.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις των καινούργιων οχημάτων το μήνα Μάρτιο έχουν ως εξής :

Βέβαια η μικρή άνοδος δεν μπόρεσε να καλύψει τη χασούρα των δύο προηγούμενων μηνών. Αν συγκρίνουμε τις ταξινομήσεις των τριών πρώτων μηνών φέτος με το 2024 θα δούμε ότι η μείωση παραμένει υψηλή. Το πρώτο τρίμηνο το 20024 ταξινομήθηκαν 36.668 αυτοκίνητα και φέτος ταξινομήθηκαν 33.203 . Η πτώση είναι -9.4%.

Και αυτό το μήνα η B TOTAL κατηγορία κέρδισε τη μερίδα του λέοντος με 56.7%. Βέβαια σε σχέση με την περυσινή χρονιά έχασε ένα πολύ μικρό ποσοστό. Φέτος είχε 56.7% και το 2024 είχε 57.7%. Στα segments επιβατικά μικρή άνοδο παρουσίασε η Α κατηγορία. Το 2024 είχε μερίδιο 6.9% και φέτος έφθασε το 7.2% (αύξηση +0.3%).

Οι νέοι αγοραστές προτίμησαν τα αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες. Το 2024 ταξινομήθηκαν σε ποσοστό 37.4% ενώ φέτος το ποσοστό έφθασε το 47.5%. Είχαμε δηλαδή μια αύξηση του +10.1%. Αντίθετα πτώση κατά -6.1% παρουσίασαν τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης. Από το 41.7% έπεσαν στο 35.6%. Η αύξηση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) τον Μάρτιο ήταν +1.7%

Σε γενικές γραμμές στην Ευρώπη ( τα στοιχεία που έχουμε είναι για τον Φεβρουάριο) ε’ιχαμε μια πτώση της τάξεως του -3.4 %. Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:

(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.



zougla.gr