Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το νέο e Vitara «πατάει» στην πλατφόρμα «HEARTECT-e» η οποία έχει ελαφριά δομή, προσφέρει προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης αλλά και ευρύχωρο εσωτερικό. Μάλιστα η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Ας δούμε όμως τα βασικά χαρακτηριστικά του:
Περιπετειώδες και μοντέρνο
Το θέμα σχεδίασης είναι “High-Tech & Adventure”, που ενσωματώνει την προηγμένη αίσθηση ενός EV και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας αίσθηση περιπέτειας. Στο αμάξωμα ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τροχοί και το μακρύ μεταξόνιο, ενώ στο εσωτερικό είναι τοποθετημένη μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, πάνελ θυρών και κεντρική κονσόλα που δίνουν την αίσθηση της περιπέτειας, αντανακλώντας το θέμα “High-Tech & Adventure”.
Καινοτόμο σύστημα με αποδοτικό eAxle και μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου
Το σύστημα BEV αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου(LFP). Επιτυγχάνει σβέλτες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες.
Με ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης “ALLGRIP-e” με δύο ανεξάρτητα eAxles
Το “ALLGRIP-e” είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
Με νέα πλατφόρμα “HEARTECT-e”
Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το νέο δάπεδο “HEARTECT-e” ειδικά για EV, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, και ευρύχωρο εσωτερικό, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους. Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Με 3 τύπους συστημάτων μετάδοσης
Το e VITARA διαθέτει 3 τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι: 345-346 χλμ. για την έκδοση 49kWh 2WD, 428 χλμ. για την 61kWh 2WD, και 396-412 χλμ. για την 61kWh 4WD. Επιπλέον, προσφέρει ζωηρή επιτάχυνση από στάση, χαρακτηριστική ενός ηλεκτρικού οχήματος, καθώς και δυναμική επιτάχυνση εν κινήσει. Ιδιαίτερα στην τετρακίνητη έκδοση (4WD), οι δύο ηλεκτροκινητήρες όχι μόνο διευκολύνουν την οδήγηση σε δύσβατους δρόμους, αλλά προσφέρουν και μεγαλύτερη ισχύ.
Εξοπλισμένο με σύστημα θερμικής διαχείρισης αλλά και νέες λειτουργίες Suzuki Connect
Το σύστημα θερμικής διαχείρισης περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας και το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού, τα οποία λειτουργούν με διαφορετικούς τρόπους για τη βέλτιστη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, η αυτονομία έχει βελτιστοποιηθεί με την τοποθέτηση αντλίας θερμότητας, θερμαινόμενων καθισμάτων και θερμαινόμενου τιμονιού. Παράλληλα η εταιρία ανέπτυξε και νέες λειτουργίες για το Suzuki Connect, κάνοντας την οδήγηση του eVITARA ακόμη πιο πρακτική και άνετη. Ανάμεσα σε αυτές είναι:Πληροφορίες Μπαταρίας, Διαχείριση Φόρτισης, Απομακρυσμένος Έλεγχος Κλιματισμού, Εντοπισμός Οχήματος, Προγραμματισμός Διαδρομής, Προσαρμογή Wallpaper Οθόνης.