Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ανέκαθεν η Ferrari λάτρευε να κατασκευάζει ειδικές εκδόσεις για τα μοντέλα της (π.χ. Challenge Stradale, 458 Speciale, 488 Pista κ.α.) και μόλις αποκάλυψε την αντίστοιχη για την 296. Μία έκδοση που ανεβάζει την ιπποδύναμη και βελτιώνει περαιτέρω την αεροδυναμική, διατηρώντας όμως την πισωκίνητη φιλοσοφία και το plug-in σύστημα κίνησης.
Περνώντας κατευθείαν στο «ψητό», το υβριδικό σύστημα του μοντέλου πλέον αποδίδει 880 ίππους, δηλαδή 50 παραπάνω από την απλή σειρά, καθώς πλέον η ισχύς του V6 υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 3 λίτρων, αγγίζει τα 700 άλογα, ακριβώς όσους και η αγωνιστική έκδοση 296 Challenge. Αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς η Ferrari λέει ότι η Speciale χρησιμοποιεί την ίδια χαρτογράφηση του κινητήρα και την ίδια στρατηγική ενίσχυσης, με αναβαθμισμένα έμβολα και ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα.
Παράλληλα και ο ηλεκτροκινητήρας είναι αναβαθμισμένος προσθέτοντας 180 ίππους, με τους συνολικά 880 ίππους του συνόλου, να πηγαίνουν στους πίσω τροχούς μέσω του οκτατάχυτου κιβωτίου DCT της Ferrari. Το ίδιο το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το ίδιο, αλλά τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων έχουν βελτιστοποιηθεί για την καλύτερη αξιοποίηση της επιπλέον ισχύος. Και δεδομένου ότι πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό, μπορείτε να ταξιδεύετε αθόρυβα στην πόλη για έως και 28χλμ. χωρίς να χρησιμοποιείτε τον θερμικό κινητήρα. Παράλληλα η εταιρία επαναρύθμισε την ανάρτηση για να διαχειρίζεται καλύτερα την ισχύ, ενώ τα ελατήρια είναι πιο άκαμπτα και κατασκευασμένα από τιτάνιο, την ώρα που τα ελαστικά είναι ειδική κατασκευή της Michelin για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Η Ferrari αναφέρει χρόνο 2,8 δευτερολέπτων από το μηδέν στα 100 χλμ/ώρα, ενώ τα 200 χλμ/ώρα ολοκληρώνονται σε 7 δευτερόλεπτα. Τα νούμερα της βασικής 296 GTB για σύγκριση είναι 2,9 και 7,3 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 330χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη χρήση άνθρακα, συμπεριλαμβανομένου του απογυμνωμένου εσωτερικού, καθώς και τα ελαφρύτερα εξαρτήματα του κινητήρα μειώνουν το βάρος της 296 έως και 60 κιλά (συνολικό βάρος οχήματος στα 1.410 κιλά), ενώ η downforce βελτιώνεται κατά 20% ( 435 κιλά κάθετης δύναμης στα 250χλμ./ώρα), μέσω νέων προφυλακτήρων, ενός τεράστιου διαχύτη και μιας νέας αναδιπλούμενης αεροτομής.
Πόσα χρήματα θα χρειαστούν οι υποψήφιοι αγοραστές για να βάλουν μια 296 Speciale στο γκαράζ τους; Η Ferrari συνήθως δεν μοιράζεται αυτές τις πληροφορίες, αλλά ιταλικά μέσα ενημέρωσης λένε ότι η τιμή θα ξεκινάει από περίπου 440.000 ευρώ.