Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η παγκόσμια στρατηγική «Reimagine» της Jaguar Land Rover που ανακοινώθηκε πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια, ξεκαθάρισε πως από το 2025, η εταιρία θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Το 2025 είναι προ των πυλών, και παρόλο που δεν έχουν παρουσιαστεί ακόμη νέα EV, το τέλος πλησιάζει για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στην πραγματικότητα, η Jaguar έχει σταματήσει να πουλάει νέα οχήματα στην εγχώρια αγορά της.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι Βρετανοί, δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν μία καινούργια Jaguar, καθώς τα μοντέλα, E-Pace, XE, XF, F-Type και F-Pace έχουν ήδη καταργηθεί από την γκάμα. Η εταιρία ανακοίνωσε πως «Από τον Νοέμβριο του 2024, οι πωλήσεις νέων Jaguar θα τερματιστούν εγχώρια. Έχουμε πλέον σταματήσει τη διάθεση της τρέχουσας γενιάς οχημάτων Jaguar».
Τα SUV εξακολουθούν να κατασκευάζονται για αγορές εκτός της Βρετανίας, αλλά και οι δικές τους μέρες είναι μετρημένες. Πριν φτάσει το νέο κύμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, οι Βρετανοί πελάτες μπορούν να αγοράσουν ένα πιστοποιημένο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Το F-Pace ήταν το πιο δημοφιλές προϊόν της το 2023, με 21.943 μονάδες παγκοσμίως. Αυτός δεν είναι ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός στον πεινασμένο για SUV κόσμο μας, αλλά εξακολουθεί να είναι υψηλότερος από τον όγκο που δημιούργησαν όλα τα άλλα μοντέλα μαζί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η Jaguar ανήκει στην Tata Motors από το 2008 και θα προωθηθεί προς τα πάνω με σκοπό να μην ανταγωνίζεται πλέον τις BMW, Mercedes-Benz και Audi. Αντιθέτως, θα αντιμετωπίσει τις Bentley και Aston Martin. Το πρώτο EV μετά την επανεφεύρεση της μάρκας αναμένεται να είναι ένας ανταγωνιστής της Porsche Taycan, ενώ ένα SUV που θα κοντράρει την Bentayga θα έρθει το 2026. Και τα δύο θα υποστηρίζονται από την ειδική ηλεκτροκίνητη αρχιτεκτονική της Jaguar, η οποία θα χρησιμεύσει επίσης ως βάση για ένα μεγάλο σεντάν που αναμένεται αργότερα μέσα στη δεκαετία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Rawdon Glover παραδέχτηκε πρόσφατα ότι η μετάβαση σε μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα ήταν «εξαιρετικά απογοητευτική». Το σχέδιο είναι η νέα Jaguar να μετατραπεί σε υπερπολυτελή μάρκα και να πουλήσει λιγότερα αυτοκίνητα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ