Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Lancia είναι ένα από τα πιο διάσημα ονόματα στον κόσμο του ράλι, αλλά δεν έχει «λερώσει» τα ελαστικά της σε αγώνες εδώ και χρόνια. Αυτό αλλάζει με το λανσάρισμα της Ypsilon Rally 4 HF, μιας ειδικής έκδοσης του νέου μικρομεσαίου μοντέλου της μάρκας, για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το βιβλίο παραγγελιών για το νέο αγωνιστικό αξίας 74.500 ευρώ ανοίγει σήμερα, και όπως πιθανότατα έχετε μαντέψει από αυτή την τιμή, οι αγοραστές δεν θα αποκτήσουν ένα κορυφαίο αυτοκίνητο στη λογική των παλαιών Delta Integrale, 037 ή Stratos της Lancia. Το Rally 4 HF είναι περισσότερο ένα entry level σύνολο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μάλιστα η συγκεκριμένη έκδοση αναπτύχθηκε με τη βοήθεια ενός ανθρώπου που γνωρίζει μερικά από αυτά τα αυτοκίνητα εκ των έσω. Ο Ιταλός θρύλος των ράλι Miki Biasion, ο οποίος κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι το 1983 και το WRC το 1988 και το 1989, ήταν στην ομάδα που τελειοποίησε το αυτοκίνητο.
Οι δύο εκδόσεις του μοντέλου: Βενζινοκίνητο Rally4 για αγώνες και HF EV για το δρόμο
Και οι δύο εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες και βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα που συναντάμε στο Peugeot 208 και το Opel Corsa, αλλά το Rally 4 διαθέτει έναν 1,2λίτρων turbo κινητήρα απόδοσης 212 ίππων ενώ το επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δρόμου τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 280 ίππων, καθιστώντας το, το πιο ισχυρό από τα μικρά EV της Stellantis. Η μηχανή στέλνει την ισχύ μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων και ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Η Lancia δεν έχει αποκαλύψει στοιχεία επιδόσεων για την αγωνιστική έκδοση, αλλά ισχυρίζεται ότι το EV θα κάνει το 0-100 σε 5.8 δευτ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Rally 4 πήρε το όνομά του από την κατηγορία στην οποία έχει σχεδιαστεί για να αγωνίζεται, ενώ να θυμίσουμε πως η Lancia διοργανώνει το Trofeo Lancia Rally, το οποίο μετράει έξι αγώνες του Ιταλικού Πρωταθλήματος Ράλι 2025. Το χρηματικό έπαθλο είναι 300.000 ευρώ και ο νικητής θα οδηγήσει την επίσημη Ypsilon Rally 4 HF της ομάδας Lancia Corse HF στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι του 2026.
«Αν ονειρευόσασταν την πίστα ως παιδί, ονειρευόσασταν τη Ferrari, αλλά αν ονειρευόσασταν να γίνετε οδηγός ράλι, τότε ονειρευόσασταν τη Lancia», δήλωσε ο Biasion κατά τη δυναμική παρουσίαση του Rally 4. «Η κληρονομιά των νικών και των αγώνων της Lancia επιστρέφει και είμαι χαρούμενος που είμαι μέρος της».