Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Ο 10ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι FIA (WRC) ήταν ότι καλύτερο για την Hyundai Motorsport αλλά και για τους πρωτοπόρους στη βαθμολογία του Π.Π.Ρ Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe. Κέρδισαν το αγώνα και αύξησαν ακόμη περισσότερο τη διαφορά τους από τους δεύτερους Ott Tänak και Martin Järveoja που τερμάτισαν στην 3η θέση. Οι Ισπανοί και αυτοί με Hyundai, Dani Sordo και Cándido Carrera που τερμάτισαν στη 2η θέση δεν τρέχουν σε όλους τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος και δεν κυνηγούν κάποιον τίτλο. Το μόνο που κάνουν είναι να χαίρονται τους αγώνες που συμμετέχουν και να βοηθούν με τους βαθμούς τους την ομάδα τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Με την νίκη των Βέλγων, Ισπανών και Εσθονών η αγωνιστική εργοστασιακή ομάδα της Hyundai Shell Mobis World Rally Team, κατέκτησε το τριπλό βάθρο 1-2-3 και επανέλαβε την τριπλή νίκη που έκανε στο EKO Rally Acropolis 2022. Τα τρία εργοστασιακά Hyundai και το 2022 τερμάτισαν στις τρείς πρώτες θέσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe με το Hyundai i20 N Rally1 Hybrid αφού πέρασαν αρκετές φορές στη 2η θέση έκαναν έναν προσεκτικό αγώνα, είχαν όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα και τερμάτισαν στην πρώτη θέση του Ράλι Ακρόπολις.
Η επιτυχία της Hyundai Motorsport στο EKO Rally Acropolis 2024 έγραψε ιστορία. Τα τρία εργοστασιακά αγωνιστικά i20 N Rally1 Hybrid, στις τρείς πρώτες θέσεις. Το ίδιο είχε κάνει και το 2022.
Έξυπνα κινήθηκαν και οι Dani Sordo-Cándido Carrera. Οι Ισπανοί αν συμμετείχαν σε όλο το πρωτάθλημα ίσως να ήταν μέσα στην πρώτη τριάδα του βαθμολογικού πίνακα στο πρωτάθλημα οδηγών-συνοδηγών.
Οι τρίτοι στη γενική κατάταξη, Ott Tänak και Martin Järveoja είχαν ένα άνετο προβάδισμα μετά τις πρώτες έξι (6) ειδικές διαδρομές, ακολουθούμενοι από το ισπανικό δίδυμο των Dani Sordo και Cándido Carrera και τους ηγέτες του πρωταθλήματος Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe. Ο Ο. Tänak κατέκτησε τη νίκη στην ειδική διαδρομή SS5 δημιουργώντας προβάδισμα 21,8 δευτερολέπτων, ενώ τόσο ο T. Neuville όσο και D. Sordo αντιμετώπιζαν κάποια τεχνικά προβλήματα. Ίσως αν δεν είχαν τα δύο κλαταρίσματα στην ίδια ειδική οι Εσθονοί να κέρδιζαν τον αγώνα. Αλλά όταν έχεις στην αρχή της 2ης ημέρας ( Σάββατο) δυο κλαταρισμένα ελαστικά προσέχεις γιατί 3η ρεζέρβα δεν υπάρχει και ακολουθεί η εγκατάλειψη. Με αυτά τα δυο κλαταρίσματα οι Εσθονοί έχασαν περισσότερα από τέσσερα λεπτά ενώ στον τερματισμό η διαφορά από τους Βέλγους ήταν 2.57’’. Άνετα θα μπορούσαν να είχαν ανέβει στο πρώτο σκαλοπάτι του βάθρου.
Την τελευταία ημέρα, την Κυριακή, τα πληρώματά μας έπρεπε να αντιμετωπίσουν τρεις (3) δύσκολες ειδικές διαδρομές για τη Super Sunday που η δυνατή βροχή τη νύχτα του Σαββάτου άλλαξε τις συνθήκες του εδάφους. Οι Βέλγοι μέτρησαν τη διαφορά που είχαν από τους Ισπανούς και δεν κινήθηκαν οριακά. Έκαναν αγώνα τακτικής και συντήρησης για να φτάσουν αλώβητοι στην Power Stage. Εκεί το βελγικό πλήρωμα έκανε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο αλλά έχοντας πάντα τον καλύτερο χρόνο μετά από τρείς ημέρες αγώνα.
Ο Thierry Neuville (#11 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) δήλωσε:
«Είναι απίστευτο. Ήταν ένα τρελό Σαββατοκύριακο. Ήξερα ότι έπρεπε να προσεγγίσουμε διαφορετικά αυτό το ράλι και να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε το πλεονέκτημα που έχουμε στο πρωτάθλημα. Δεν οδηγούσαμε στο όριο για να αποφύγουμε προβλήματα με τα ελαστικά μας και τώρα έχουμε ένα καλό προβάδισμα. Θα προσπαθήσουμε να προστατέψουμε αυτούς τους βαθμούς στους τελευταίους τρεις γύρους του πρωταθλήματος και να παραμείνουμε στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών».
Ο Ott Tänak (#8 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) δήλωσε:
«Ήταν μεγάλη ατυχία να αντιμετωπίσω δύο φορές πρόβλημα με τα ελαστικά μου αλλά στη συνέχεια του αγώνα δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό το σπουδαίο αποτέλεσμα».
O Dani Sordo (#6 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) δήλωσε:
«Παρά το τεχνικό πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στις τρεις τελευταίες ειδικές διαδρομές, οι επιδόσεις μας ήταν καλές, αλλά δεν ήταν εύκολο εγχείρημα. Το αύριο θα είναι πολύ σκληρό και απαιτητικό».
Τέλος δηλώσεις έκανε και ο κ. Cyril Abiteboul President και Team Principal της Hyundai Motorsport:
«Δύο χρόνια μετά την καθολική κατάκτηση του βάθρου στο Ράλι Ακρόπολις, το κάνουμε ξανά. Αυτό το ράλι είναι μια πραγματική δοκιμασία για τα πληρώματα, την ομάδα και το αυτοκίνητο. Δεν ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, ωστόσο παραμείναμε συγκεντρωμένοι και παίξαμε μεγάλο παιχνίδι για να διευρύνουμε το προβάδισμά μας στη βαθμολογία. Ωστόσο, τα συναισθήματα μιας τέτοιας νίκης δεν μπορώ να τα περιγράψω. Μπορούμε να γιορτάσουμε απόψε και να επιστρέψουμε στο εργοστάσιο αργότερα αυτή την εβδομάδα για την συνέχεια της προσπάθειάς μας!».
Η Hyundai Shell Mobis World Rally Team μετά το WRC EKO Acropolis Rally Greece έχει προβάδισμα 35 πόντων στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Η βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι FIA 2024 ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο και θα επιστρέψει σε τρεις εβδομάδες για το Rally Chile Bio Bío (26-29 Σεπτεμβρίου).