Αρχική Ελλάδα Το απόλυτο χάος στο σημείο μηδέν της τραγωδίας τις πρώτες ημέρες μετά...

Το απόλυτο χάος στο σημείο μηδέν της τραγωδίας τις πρώτες ημέρες μετά το δυστύχημα των Τεμπών

32
0


Τα λάθη, οι παραλείψεις, αλλά και οι αστοχίες που έγιναν μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων δεν αποτυπώνονται μόνο στις μηνύσεις που έχουν κάνει ήδη οι συγγενείς των θυμάτων, αλλά και στις εκθέσεις των πραγματογνωμόνων, ακόμα και των διορισμένων από την Εισαγγελία Λάρισας.

Η «Ζούγκλα» αποκαλύπτει σήμερα, Τρίτη 2 Απριλίου, την έκθεση του πραγματογνώμονα Ελευθέριου Νικολιδάκη, ο οποίος κλήθηκε να κάνει ακριβή διαπίστωση και διακρίβωση των θυμάτων της τραγωδίας και της ταυτότητάς τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά την έρευνά του όμως, με τη βοήθεια της ειδικής ομάδας Anibus Coldcase K9 Team και τριών εκπαιδευμένων σκύλων, συνέλεξε μήνες μετά το δυστύχημα το υλικό που υπήρχε προκειμένου να καταλήξει σε συμπεράσματα. Στην έκθεσή του αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι έγιναν διανοίξεις σε σημεία των αμαξοστοιχιών τα οποία δεν είχαν ερευνηθεί από τις πρώτες ημέρες. Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί δεν έγιναν όλα αυτά εξαρχής.

Στην έκθεση τονίζονται και οι παραλείψεις που έγιναν, παρά το γεγονός – όπως θα διαβάσετε – ότι ο κ. Νικολιδάκης το είχε ζητήσει από την αρχή.

Τα συμπεράσματα της έκθεσης του κ. Ελευθέριου Νικολιδάκη.

«-Εάν είχαμε κληθεί σαν συνεργείο από την πρώτη στιγμή που το είχαμε ζητήσει εγγράφως μέσω e-mail, σίγουρα τα ευρήματα θα ήταν πιο πλούσια. Λόγω του μεγάλου χρόνου έκθεσης στις περιβαλλοντικές συνθήκες (καύσωνας, πλημμύρα, ιπτάμενοι θηρευτές, φυσικής αποδόμησης υλικών), τα δείγματα δεν γνωρίζουμε αν μπορούν να είναι αξιοποιήσιμα, είτε πρόκειται για τα καμένα, είτε για τα νωπά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Δεν έπρεπε να προκύψει μεταφορά των συντριμμιών και των αδρανών υλικών από το σημείο μηδέν.

-Ο τρόπος μεταφοράς, ειδικά στο βαγόνι που μας υπέδειξαν σαν κυλικείο, που έφερε πάνω του ανθρώπινα υπολείμματα, έπρεπε να έχει μεταφερθεί και καλυμμένο, αλλά και να παραμείνει καλυμμένο, ειδικά σε έναν χώρο που είναι εκτεθειμένος σε περιβαντολλογικές συνθήκες, χωρίς οροφή.

-Η διάταξη στον χώρο όπου εναποτέθηκαν τα συντρίμμια και τα αδρανή υλικά δεν δείχνει να έχει γίνει πρόβλεψη με αρχική διαλογή, σωστή τοποθέτηση για μελέτη των συντριμμιών – τμημάτων, καθώς και προστασία της σκηνής.

-Δεν διενεργήθηκε διαλογή με βάση την εξωτερική χρωματολογία των μη καμένων βαγονιών, έτσι ώστε να μπορούν εύκολα να μελετηθούν τα συντρίμμια με μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Δεν έγινε διάνοιξη των μεγάλων συντριμμιών πριν φύγουν από το πεδίο στον Ευαγγελισμό, ενώ γνώριζαν ότι δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία ανεύρεσης και η εργαστηριακή ταυτοποίηση όλων των θυμάτων».

Η έρευνα της ομάδας του Ειδικού Πραγματογνώμονα αναδεικνύει το μπάχαλο και την έλλειψη κάθε σχεδίου τις πρώτες ώρες μετά τη μοιραία σύγκρουση. Επιπλέον, αποκαλύπτεται ότι η ειδική ομάδα είχε στείλει e-mail στις 2 Μαρτίου 2023 στην Πυροσβεστική Υπηρεσία και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, προκειμένου ως ειδικοί να συνδράμουν από την πρώτη στιγμή στις έρευνες. Τελικά, η έρευνα που έπρεπε να γίνει από την αρχή έγινε μήνες μετά με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Φωτογραφίες από τα βαγόνια των τρένων, που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση.



zougla.gr

Προηγούμενο άρθροΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ: «ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΔΡ.ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ για τον ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ των ΑΚΤΩΝ της ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ με ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ»
Επόμενο άρθροANEKΔΟΤΟ