Αρχική Οικονομία BMW i Vision Dee: Το «ταξίδι» της εικονικής εμπειρίας με την πραγματική οδηγική απόλαυση

BMW i Vision Dee: Το «ταξίδι» της εικονικής εμπειρίας με την πραγματική οδηγική απόλαυση

106
0



Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2023, 09:30

Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Στο Λας Βέγκας γίνεται κάθε χρόνο η CES (Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων) και εκεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες που συμμετέχουν παρουσιάζουν μελέτες και ιδέες σε μοντέλα με σχεδιαστικά θέματα από το μέλλον. Στην CES 2023 το BMW Group παρουσιάζει το BMW i Vision Dee, ένα φουτουριστικό, μεσαίου μεγέθους sedan με μία νέα και λιτή σχεδιαστική γλώσσα. Μέσα από αυτό το μοντέλο θα μπορέσουμε να πάρουμε μια γεύση από την αυριανή φιλοσοφία των αυτοκινήτων.

Ίσως κάποια από τα στοιχεία του BMW i Vision Dee να ξεφεύγουν από τη λογική που έχουμε σήμερα. Όμως μην ξεχνάμε ότι και πριν από μια δεκαετία αυτά που παρουσίαζαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις διάφορες εκθέσεις έδειχναν «όνειρα» από το μέλλον. Σχέδια και ηλεκτρονικά βοηθήματα για αυτοκίνητα που μόνο σε κινηματογραφικές ταινίες θα μπορούσαμε να συναντήσουμε.

Όταν παλαιότερα γράφαμε αυτά που μας παρουσίαζαν, δηλαδή οτι τα αυτοκίνητα θα φρενάρουν μόνα τους όταν οι κάμερες ανιχνεύουν κάποιο εμπόδιο, η θα επιταχύνουν αν το πεδίο είναι ελεύθερο, ότι θα παραμένουν στη λωρίδα τους και δεν θα ξεφεύγουν από αυτήν εφόσον υπάρχει σήμανση, μας έλεγαν οτι όλα αυτά είναι τρελά και το κάνουν για να εντυπωσιάσουν. Μας έλεγαν τρελούς όταν γράφαμε ότι τα αυτοκίνητα θα παρκάρουν μόνα τους η θα κινούνται χωρίς οδηγό. Τα χρόνια πέρασαν και φυσικά όλα αυτά έγιναν πραγματικότητα.

Σήμερα θα συνεχίσουμε τα «σενάρια» επιστημονικής φαντασίας. Θα μεταφερθούμε στο Λας Βέγκας και στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων. Εκεί η BMW με το i Vision Dee, ένα φουτουριστικό, μεσαίου μεγέθους sedan, με νέα και λιτή σχεδιαστική γλώσσα μας «ταξιδεύει» στο μέλλον. 

Με τη σωστή εφαρμογή, η τεχνολογία θα δημιουργήσει αξιόλογες εμπειρίες. Θα κάνει καλύτερους οδηγούς. Θα φέρει πιο κοντά ανθρώπους και μηχανές. Το μέλλον είναι ηλεκτρικό, κυκλικό και ψηφιακό. Το BMW i Vision Dee αντιπροσωπεύει το ψηφιακό σκέλος αυτού του τρίπτυχου και θα αποτελέσει ένα ακόμη ορόσημο στο δρόμο προς την επόμενη γενιά οχημάτων, τη NEUE KLASSE.

Το όνομα “ Dee ” συμβολίζει την ψηφιακή συναισθηματική εμπειρία ( Digital Emotional Experience) και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος του. Να δημιουργήσει έναν ακόμα πιο ισχυρό σύνδεσμο μεταξύ των ανθρώπων και των αυτοκινήτων τους στο μέλλον. Οι μελλοντικές ψηφιακές λειτουργίες θα υπερβαίνουν κατά πολύ το επίπεδο του φωνητικού ελέγχου και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που γνωρίζουμε σήμερα. Το BMW Head-Up-Display εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ, δίνοντας μια γεύση από την επόμενη γενιά οχημάτων.

Από το 2025 και μετά, αυτή η καινοτομία θα είναι διαθέσιμη στα μοντέλα της NEUE KLASSE. Το BMW Group έχει επίσης βελτιστοποιήσει τη χρήση της τεχνολογίας αλλαγής χρωμάτων. Έχοντας παρουσιάσει το BMW iX Flow Featuring E Ink, με δυνατότητα αλλαγής από μαύρο σε λευκό χρώμα, στην τελευταία έκθεση CES, το BMW i Vision Dee μπορεί πλέον να φιλοτεχνήσει το εξωτερικό του με έως και 32 χρώματα.

Στο BMW i Vision Dee αναφέρθηκε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW AG: 

«Με το BMW i Vision Dee, δείχνουμε τι είναι εφικτό μέσα από το συνδυασμό hardware και software. Με αυτόν τον τρόπο, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης για να μετατρέψουμε το αυτοκίνητο σε έναν έξυπνο σύντροφο. Αυτό είναι το μέλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων – και για την BMW: ο συνδυασμός της εικονικής εμπειρίας με την πραγματική οδηγική απόλαυση», δήλωσε. «Την ίδια στιγμή, το BMW i Vision Dee είναι ένα ακόμη βήμα στο δρόμο προς τη NEUE KLASSE. Με αυτό το όραμα, κοιτάμε μακριά στο μέλλον και υπογραμμίζουμε την τεράστια σημασία της ψηφιοποίησης για τις επερχόμενες γενιές προϊόντων μας».

To BMW i Vision Dee, με τις έξυπνες, σχεδόν ανθρώπινες ικανότητές του, συνοδεύει τους οδηγούς όχι μόνο σε πραγματικές καταστάσεις στους δρόμους, αλλά και στο ψηφιακό τους περιβάλλον.

O Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για τον τομέα εξέλιξη του μοντέλου είπε:

«Μια BMW αντλεί ζωντάνια από την απαράμιλλη ψηφιακή της απόδοση. Το BMW i Vision Dee είναι η τέλεια ενοποίηση εικονικών και φυσικών εμπειριών. Όποιος διαπρέπει στην ενσωμάτωση του καθημερινού ψηφιακού κόσμου του πελάτη στο όχημα σε όλα τα επίπεδα, θα καταφέρει να κυριαρχήσει στο μέλλον της παραγωγής αυτοκινήτων».

Η είσοδος στον εικονικό κόσμο του BMW Mixed Reality Slider μπορεί να γίνει με πέντε βήματα.

Το BMW Mixed Reality Slider, σε συνδυασμό με το προηγμένο Head-up-Display, είναι το ψηφιακό highlight και το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του BMW i Vision Dee. Χρησιμοποιώντας shy-tech αισθητήρες στον πίνακα οργάνων, οι οδηγοί μπορούν να αποφασίζουν οι ίδιοι την ποσότητα του ψηφιακού περιεχομένου που θέλουν να βλέπουν στο προηγμένο Head-Up Display. 

Η επιλογή πέντε βημάτων περιλαμβάνει από αναλογικές, μέχρι πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση, περιεχόμενα του συστήματος επικοινωνίας και προβολή επαυξημένης πραγματικότητας, ακόμα και την είσοδο σε εικονικούς κόσμους. Παράλληλα, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν τα παράθυρα με λειτουργία dimmer για τη σταδιακή «εξασθένιση» της πραγματικότητας. Μπορεί κάποιος να βιώσει τη μικτή πραγματικότητα (Mixed Reality) στο BMW i Vision Dee ως μία εμβυθιστική εμπειρία στην οποία εμπλέκονται διαφορετικές αισθήσεις χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εργαλεία, δημιουργώντας μια νέα διάσταση οδηγικής απόλαυσης για τον χρήστη.

BMW Head – Up – Display 

Το BMW Group είναι γνωστό στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως πρωτοπόρος του Head-Up-Display και έχει βελτιώσει συστηματικά αυτή την τεχνολογία τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Στο BMW i Vision Dee, η προβολή σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ επιτρέπει την απεικόνιση πληροφοριών στη μεγαλύτερη δυνατή επιφάνεια – η οποία γίνεται αναγνωρίσιμη ως οθόνη μόνο όταν ενεργοποιηθεί. 

Μια γεύση από το μέλλον μπορείτε να πάρετε μέσα από αυτό το βίντεο που παρουσίασε η BMW

 

 

Η σχεδίαση του BMW i Vision Dee είναι σκόπιμα λιτή, ώστε να εστιάζει την προσοχή στην ψηφιακή εμπειρία και το DNA της μάρκας BMW. Εξωτερικά, βασίζεται στην κλασική σχεδίαση ενός sedan αυτοκινήτου τριών όγκων που αποτελεί τον πυρήνα της μάρκας BMW. Παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η μάσκα νεφρών της BMW, οι διπλοί στρογγυλοί προβολείς και το στιλιστικό στοιχείο Hofmeisterkink, επαναπροσδιορίζονται, με phygital εικονίδια να αντικαθιστούν τα αναλογικά στοιχεία. Αυτό προσδίδει στο BMW i Vision Dee τον δικό του ψηφιακό, αλλά ανθρώπινο, χαρακτήρα.

 

Στο εσωτερικό, η ψηφιοποίηση συμβαδίζει με τη λιτή χρήση υλικών, χειριστηρίων και οθονών, ώστε να διασφαλίζεται ότι τίποτα δεν αποσπά την προσοχή από την ψηφιακή εμπειρία και τη νέα αίσθηση αναβαθμισμένης οδηγικής απόλαυσης. Η αντισυμβατική σχεδίαση του τιμονιού, με την κεντρική κάθετη ακτίνα, δημιουργεί σημεία επαφής που ζωντανεύουν όταν ο οδηγός τα πλησιάζει ή τα αγγίζει, και μπορούν να λειτουργήσουν με την κίνηση του αντίχειρα. Αυτά τα phygital σημεία επαφής ελέγχουν την επιλογή του περιεχομένου που προβάλλεται στο παρμπρίζ και, μαζί με το Head-Up Display, υποστηρίζουν έτσι την αρχή «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο».

Η ψηφιακή εμπειρία ήδη ξεκινά έξω από το όχημα, με ένα εξατομικευμένο σενάριο υποδοχής που συνδυάζει γραφικά στοιχεία με φωτιστικά και ηχητικά εφέ. Η φυσική γλώσσα χρησιμεύει ως η απλούστερη, πιο διαισθητική μορφή αλληλεπίδρασης, επιτρέποντας την τέλεια κατανόηση μεταξύ των ανθρώπων και των οχημάτων τους.

Οι προβολείς και η κλειστή μάσκα νεφρών της BMW σχηματίζουν επίσης ένα σύνηθες phygital (συγχώνευση φυσικού και ψηφιακού) εικονίδιο σε μια ομοιόμορφη επιφάνεια, επιτρέποντας στο όχημα να παράγει διαφορετικές εκφράσεις προσώπου. Αυτό σημαίνει ότι το BMW i Vision Dee μπορεί να μιλάει στους ανθρώπους και, ταυτόχρονα, να εκφράζει οπτικά διαθέσεις όπως χαρά, έκπληξη ή έγκριση. Το BMW i Vision Dee μπορεί επίσης να προβάλλει μια εικόνα του avatar του οδηγού στο πλαϊνό παράθυρο για να εξατομικεύσει περαιτέρω το σενάριο υποδοχής.

Το BMW i Vision Dee, αντί να εναλλάσσει την αμφίεσή του μεταξύ μαύρου και λευκού, προσφέρει τώρα ένα πολύχρωμο, πλήρως μεταβλητό και ατομικά παραμετροποιήσιμο εξωτερικό. Μια μεμβράνη ePaper από τον συνεργάτη του BMW Group, E Ink, εφαρμόζεται στο αμάξωμα για τη δημιουργία αυτής της μαγικής χρωματικής εμφάνισης. Υπάρχει δυνατότητα απεικόνισης έως και 32 χρωμάτων.

Η επιφάνεια του αμαξώματος του BMW i Vision Dee χωρίζεται σε 240 τμήματα E Ink, καθένα από τα οποία ελέγχεται ξεχωριστά. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία μιας σχεδόν απεριόριστης ποικιλίας σχεδίων και τη μεταβολή τους μέσα σε δευτερόλεπτα. Η διαδικασία κοπής με λέιζερ που χρησιμοποιείται για το κόψιμο των μεμβρανών και ο σχεδιασμός του ηλεκτρονικού ελέγχου αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την E Ink.

Η προσαρμογή αυτής της τεχνολογίας για καμπύλες επιφάνειες και ο προγραμματισμός των κινούμενων εικόνων (animations), αναπτύχθηκαν από τους μηχανικούς του BMW Group – επιτρέποντας μια μορφή εξατομίκευσης που είναι μοναδική στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως.

 

 



Zougla.gr

Προηγούμενο άρθροΒραδιά μνήμης για τον Ιάκωβο Καμπανέλλη
Επόμενο άρθροΔείτε ζωντανά τον εορτασμό των Θεοφανίων στο λιμάνι του Πειραιά